DAB header.jpg
26/06/2018: Presse
KANT arkitekter vinder to rammeaftaler for DAB

KANT arkitekter har netop vundet to store rammeaftaler for boligselskabet DAB. Aftalerne løber over de næste fire år og vedrører større bygge- og renoveringsopgaver af almene boligforeninger i både Jylland og på Sjælland.

”Vi har i mange år haft et både godt og konstruktivt samarbejde med DAB. Det samarbejde er vi utroligt glade for at kunne fortsætte og videreudvikle i regi af de nye rammeaftaler. Ikke mindst fordi der er tale om aftaler, som ligger i direkte forlængelse af vores fokus på at udvikle gode fremtidssikrede hjem i den almene sektor,” siger Anders Bay Holm, partner i KANT arkitekter.

KANT arkitekter har godt 40 års erfaring med udvikling og opgradering af almene boliger. I dag er boliger således det ene af virksomhedens to hovedsegmenter – det andet er undervisningsbyggeri – og det betyder, at op mod halvdelen af de godt 80 medarbejdere på Nørrebro beskæftiger sig med at udvikle attraktive boliger og boligområder.

De nye DAB-rammeaftaler løber frem til 2022 og omfatter boligprojekter, som har en byggesum på mellem 100 og 200 millioner kroner.

Om DAB

Dansk Almennyttig Boligforening (DAB) administrerer og udlejer mere end 50.000 boliger i Danmark – først og fremmest er der tale om almene boliger. Foreningen administrerer således boliger på Sjælland, på Lolland Falster og i det syd og sønderjyske område.  DAB var samtidig et af de første selskaber herhjemme, som begyndte at arbejde aktivt med at implementere beboerdemokrati.

Lise Kjær Pedersen
PQ og Kommunikationsmedarbejder